Wednesday, October 21, 2009

Ibrahim Ali sebagai Presiden UMNO?

Bukan perkara yang mustahil jika Dato' Ibrahim Ali, ADUN Pasir Mas bertanding untuk Presiden UMNO di pemilihan tertinggi UMNO kelak.

Ianya merupakan satu perkara yang tidak terfikir sekarang tetapi penulis ingin menerangkannya hari ini supaya kita semua tidak terkejut dengan percaturan politik Ibrahim Ali di masa hadapan.

Ibrahim telah menjadi ahli UMNO lebih daripada 3 tahun dan jika beliau diterima kembali ke dalam UMNO, beliau berkemnungkinan besar akan dilantik menjadi salah satu daripada AJK UMNO Bahagian Pasir Mas tanpa banyak disoal oleh akar umbi di bahagian tersebut.

Kedua-dua kriteria tersebut secara automatik melayakkan Ibrahim Ali untuk bertanding mana-mana jawatan di dalam Majlis Tertinggi UMNO termasuk Presiden, Timbalan dan Naib Presiden.

Dan jika berdasarkan kepada imej beliau yang keras, lantang dan menonjol, beliau merupakan salah satu calon yang perlu diperhatikan.

Beliau tentu mempunyai sikap dan approach yang tersendiri di dalam arena politik ini tetapi tidak ada mustahil di dalam politik ini!

Dr Novandri Hasan Basri

No comments:

Post a Comment